Home » GameIS » GameIS Conference » GameIS2012 » הרצאות דוברים ואורחים מחו”ל – כנס GameIS 2012

הרצאות דוברים ואורחים מחו”ל – כנס GameIS 2012

אודות הכנסאיך מגיעיםכרטיסיםתכנית האירועדוברים ואורחים מחוחסויותתחרות משחק השנהתערוכת אמנות במשחקיםגלריה 2011

מושבים מרכזיים

מושב פתיחה
מושב פיתוח
מושב תרבות משחקים
מושב עיצוב משחקים
מושב תעשיה מקומית ובציר 2012
מושב כלכלת משחקים
מושב סאונד
פאנל עיתונות ותקשורת
המושב הבינלאומי
לתוכנייה הכוללת את שעות ההרצאות

מושב פתיחה

מילות פתיחה / עמותת גיימאיז

נו, כל הדברים הרגילים יהיו כאן. כדאי שתגיעו בזמן – מבטיחים שיהיה מעניין מהרגע הראשון.

גיא בורשטייןפיתוח משחקים ואפליקציות ל- Windows 8 / גיא בורשטיין

Windows 8 עם ממשק המשתמש החדש וחנות האפליקציות, מביאה למפתחי אפליקציות ומשחקים הזדמנות עצומה לחשיפה ורווחים. בואו להכיר את הממשק החדש של Windows 8 לטאבלטים ול- PC’s, ולהבין את ההזדמנות והמשמעות למפתחי אפליקציות ומשחקים.
גיא בורשטיין הוא מומחה טכנולוגיות פיתוח במיקרוסופט ישראל ואחראי על עולם האפליקציות ל- Windows 8. במסגרת תפקידו אחראי גיא על הקשר עם קהילת מפתחי האפליקציות והמשחקים בישראל ועובד עם מפתחים עצמאיים, סטארטאפים וחברות פיתוח על מעבר ל- Windows 8.

רן חקלאיuTest – משחקים בעולם האמיתי / רן חקלאי

ענקיות תעשיית המשחקים כמו גם חברות בתחילת דרכן שהשקיעו הכל במשחק אחד עובדות עם uTest כדי להעניק לגיימרים בכל העולם משחקים שהם יאהבו ולהשיק אותם בסיכון נמוך יותר. איך הפכה uTest לבת ברית חשובה כל כך לתעשיית המשחקים? איך מפעילים את uTest ביעילות? אלו חידושים מבטיחים uTest מביאה לקראת 2013? בהרצאה זאת נדון בכל אלו וכיצד יכולה uTest לסייע להזנקת חברות המשחקים הישראליות.

רן חקלאי, מנכ”ל uTest בישראל, הגיע לעולם ההייטק כקריירה שנייה, לאחר שבמשך 5 שנים התמסר לתחום החינוך ולימד תלמידי תיכון. לאחר שהחליט לחצות את הקווים מעולם החינוך לעולם הטכנולוגיה, הצטרף רן לחברת Enigma ומילא שם תפקידי ניהול שונים. ב-Enigma רן הכיר את דורון ראובני, אשר מאוחר יותר הקים עם רועי סלומון את חברת uTest. בהמשך הקים רן חברת ייעוץ טכנולוגית אשר סייעה ליצרניות רכב לייעל ולקדם את נכסי האינטרנט שלהן. בתחילת 2009, זמן קצר לאחר השקת השירות של uTest, התבקש רן על ידי דורון להקים את השלוחה של uTest בישראל. תחת ניהולו של רן, uTest IL גדלה באופן מתמיד תוך כדי עבודה אינטנסיבית עם קהילת ההיי-טק הישראלית. כיום עובדת השלוחה הישראלית עם ללמעלה מ-100 סטארט-אפים וחברות תוכנה בארץ ובאירופה.

מושב פיתוח

פיתוח הוא כמובן הבשר של תעשיית המשחקים, והוא יזכה ליצוג מכובד בכנס. במסגרת מושב פיתוח המשחקים של הכנס יועברו הרצאות על מגוון כלי פיתוח שונים ופופולאריים כמו Blender, Unreal Development Kit, ו-Adobe Flash. בנוסף, תוכלו לשמוע על מערכת ההפעלה חלונות 8 ושלל הכלים שמיקרוסופט מציעה למפתחים, וכן על פיתוח בHTML5 והמרת משחקים לפלפטורמה.

אורן בנגיגיעל אגוזים, קוקוסים וחלונות: כיצד המרתי את Noogra Nuts לחלונות 8 באמצעות Cocos2dx / אורן בנגיגי

Noogra Nuts הינו משחק מובייל שפותח עבור מספר פלטפורמות על גבי מנוע Cocos2d-x. בהרצאה יתוארו התהליכים שנדרשו על מנת להתאים את המשחק ל Windows 8, קשיים שהיו בדרך, וכמה טיפים שיכולים לעזור לכל מי שמעוניין להמיר את המשחק שלו ל Windows 8.

אורן בנגיגי הוא מנכ”ל ומייסד של Bengigi Studio, סטודיו עצמאי לפיתוח אפליקציות ומשחקים למובייל

ארז רוזנבלוםשמונה עד חמש: פיתוח ב-HTML5 עבור חלונות 8 / ארז רוזנבלום

חלונות 8 ו-HTML5, כל אחד לחוד, הם שניים מהנושאים החמים היום בפיתוח משחקים. אז אם כבר, למה לא לשלב בין השניים? בהרצאה עצמה ארז יסביר כיצד לפתח באמצעות HTML5 בפוקוס על גרסת הRT של חלונות ועל מכשירי מובייל.

ארז רוזנבלום עובד כבר מספר שנים בתעשייה בתחומים שונים ובחברות שונות (פנטקטיקס, אוברון מדיה ואחרות), וכן מרצה בשנקר בתוכנית לפיתוח משחקים בשנתיים האחרונות אני גם מרצה בשנקר בתוכנית לפיתוח משחקים.

דן שמירUDK בנעלי בית / דן שמיר

מנוע UDK הוא גרסה למפתחים עצמאיים של מנוע Unreal Engine הפופולארי בתעשיית המשחקים. רוב מפתחות המשחקים שמשתמשות במנוע הן חברות של עשרות ומאות מפתחים. בהרצאה זו נציג את דווקא את נקודת המבט של מפתח עצמאי שעובד מהבית, ואיך גם במקרה הזה מנוע UDK נותן לי אפשרות להגשים את מה שאני רוצה ליצור

דן שמיר הוא מפתח משחקים סדרתי ועצמאי עם פורטפוליו הולך וגדל של משחקים. ביניהם Biirds, Legend of Cheetah, Bellydance Hero ואחרים

תמיר לוסקיWiil it Blender: שימוש בחבילת הקוד הפתוח בלנדר כמנוע משחק / תמיר לוסקי

חבילת האנימציה בתלת מימד Blender היא תוכנת קוד פתוח חופשית, המפותחת ע”י קרן בלנדר העולמית וזמינה לשימוש בחלונות, מק ולינוקס. התוכנה פופולרית בקרב אולפנים קטנים, פרילאנסרים וחובבים, ולאחרונה, עקב שחרור גרסת 2.6, שזכתה לשכתוב מקיף של ממשק המשתמש, מנוע הרינדור, מערכת המידול הפוליגוני ומגוון פי’צרים וכלים חדשים, התוכנה מעוררת עניין ומתחילה לצבור תאוצה גם בקרב אולפנים גדולים. בעקבות העדכונים זכתה בלנדר פעמיים בשנתיים האחרונות בפרס התוכנה הטובה, בתחרות ה-“CG Awards” של מגזין התלת מימד “3D World”. התוכנה שימושית במיוחד לבניית משחקים, עקב מנוע משחקים מתקדם פנימי הכלול בתוכה, והיכולת לייצא משאבי משחק לכל מנועי המשחקים המודרניים.בהרצאה זו נסקור משחקים שנבנו בעזרת בלנדר, ונדון ביכולותיה של התוכנה, עם מיקוד בתכונות החדשות.

תמיר לוסקי הוא אמן קונספט ותלת מימד, ומרצה לתוכנות גרפיות במכון קוים לעיצוב ואדריכלות. אתר: http://biological3d.wordpress.com

דניאל כהןFlash Back – הקאמבק של פלאש ופיתוח Cross Platform עם Adobe Air / דניאל כהן

יכול להיות שהקהילה מיהרה להספיד את פלאש ברגע ש-HTML5 הגיע לעולם, אבל Adobe מראים שיש להם עוד כמה קלפים בשרוול. בהרצאה אראה לאן התקדם מנוע הAIR של אדובי, מהן היכולות העדכניות שלו, אפשרויות תלת מימד, פיתוח בדגש על משחקי מובייל, התממשקות לAPI של פייסבוק, וגם איך לפתח משחק לכל הפלטפורומות הרלוונטיות של היום במכה אחת (iOS, Android Windows 8)

דניאל כהן הוא מפתח Web ומשחקים עם עבר עשיר בתחום, פיתח משחקים לכמה מהחברות הגדולות במשק.

מושב תרבות משחקים

בשנים האחרונות גם בישראל עדים לכך שמשחקים הם יותר מנישה בלבד, ותעשיית המשחקים הפכה
לאחת מתעשיות הבידור הגדולות בעולם. סביב משחקי וידאו התפתחה תרבות שלמה, וככזו יש גם
לבחון אותה בעיניים ביקורתיות ואקדמיות.
במסגרת המושב נסקור נושאים בוערים כמו סקסיזם במשחקים, ונחשוף את הקהל לספורט אלקטרוני.

יותם נוישמונים/חמישים/מאה-עשרים: על סקסיזם במשחקים / יותם נוי

סטטיסטיקות מוכיחות שנשים הן חצי מקהל הגיימינג. אז למה ייצוג נשים במשחקים עדיין חוטא בסקסיזם? ההרצאה תבחן את משמעות הסקסיזם במשחקים, את הצורה בה מיוצגות נשים במשחקים ותנסה לענות על שלוש שאלות: איך נשים מיוצגות במשחקים? מה הבעיה עם זה? איך ניתן לשפר את המצב?

יותם נוי הוא מעצב משחק בחברת MoMinis. בוגר המחזור הראשון של התכנית לעיצוב ופיתוח משחקים בבית ברל.

נעם גתזה רק ספורט: מבוא לEsports / נעם גת

מהו בדיוק ספורט אלקטרוני תחרותי? מאחר ואנו מאמינים שאין דרך יותר טובה להסביר את הנושא מאשר להציג אותו, את הרצאת המבוא הקצרה של נעם לנושא ילוו משחקי ראווה בStarcraft 2.

נעם גת הוא מפתח משחקים ש”חצה את הקווים”, אחרי שבעברו היה גיימר תחרותי שעסק בEsports ואף יצג את ישראל בכבוד כשזכה באליפות אירופה בTekken 4 בשנת 2003.

מושב עיצוב משחקים

במושב זה נתמקד במספר נקודות העולות במהלך שלבי העבודה של מעצב המשחק: כיצד משתמשים
במוות בתור מכניקת משחק? כיצד מעצבים משחק באנימציית Stop Motion? כיצד ללמוד מהשחקנים עצמם? נושאים אלה ועוד יועלו  במושב המיועד גם למעצבי משחקים וגם לקהל הרחב אשר מעוניין להרחיב אופקים בנושא. במסגרת המושב תיערך גם הרצאה על השחקן הבודד בשיתוף עם פסטיבל PrintScreen. המושב בחסות חברת Playtika.

חגי אלקייםמה שהשחקנים לא אומרים במילים: עיצוב משחקים אמפירי – חגי אלקיים

מעצבי משחקים משקיעים שעות רבות בתכנון המשחקים שלהם – המסלולים שהשחקנים ילכו בהם, הפתרונות שהם ימצאו, סוג האינטראקציות החברתיות שהם ינהלו, וכל דבר אחר. לעתים, השחקנים עושים משהו אחר: בין אם זה להשתמש בגלי ההדף של הטילים שהם יורים כדי לקפוץ גבוה יותר או יצירת מערכות כלכליות מלאות ומתפקדות שכוללות בנקים וחברות ביטוח, השחקנים מפתיעים את המפתחים ומשחקים משחק אחר ממה שתוכנן. יש מפתחים שלומדים את מה שעושים השחקנים ומתחשבים בכך בפיתוח משחקים חדשים, אך לעתים טרנדים ענקיים שמשתתפים בהם מאות אלפי שחקנים לא מוצאים לעולם ביטוי פורמלי בתהליכי פיתוח של משחקים חדשים. מה יכולים ללמד אותנו השחקנים באמצעות האופן בו הם משחקים? איך אוספים את הידע הזה בצורה יעילה? מה עושים איתו? על שאלות אלה ואחרות ננסה לענות במהלך ההרצאה.

חגי אלקיים הוא פסיכולוג חברתי ועוסק בייעוץ בנושאי פיתוח רעיונות ותהליכים לארגונים מסוגים שונים. משחק משחקי מחשב שנים רבות, והצליח לשלב את התחביב עם הלימודים במסגרת מחקרים שעסקו במאפיינים פסיכולוגיים של משחקים. פוליטיקאי בזמנו הפנוי וחבר הועד המנהל בעמותה למשחקי תפקידים בישראל ובתנועת “התעוררות בירושלים”.

 ארז רונןאתם מתים. נסו שוב? / ארז רונן

המוות על שלל יצוגיו השונים תמיד תפס מקום של כבוד בתרבות המערב, ונמצא במרכזם של אינספור ספרים, סרטים, ציורים וכו’. בכל זאת, כל אחד צריך בסוף למות, והפחד מהלא נודע הזה מעסיק לא מעט מאיתנו במהלך החיים. למרות זאת, משחקי הוידאו תמיד נתקלו בקשיים לבטא את המוות הזה ולתת לו את המשמעות והכבוד הראוי לו. בהרצאה זו ינסה ארז רונן לבחון את ההסטוריה של המוות במשחקים, ולהבין מדוע מוות במשחקים מתקשה לרגש או לעניין אותנו. הביאו את הפסילות שלכם מהבית.

ארז רונן – עיתונאי, תסריטאי וגיימר. עורך בשנתיים האחרונות את אתר המשחקים Vgames, וכותב על טכנולוגיה ב”ידיעות אחרונות”, ynet, חורים ברשת ועוד. משחק מאז ששכנע את הוריו לקנות לו קונסולת מאסטר-סיסטם בתמורה לכך שיפסיק למצוץ אצבע. הגמילה היתה שווה את זה.

הדס נועםסטופ. מושן. עיצוב משחקים ב-StopMotion / הדס נועם

סטופ מושיין היא טכניקה של אנימציה, בדומה לציורים ידניים וגרפיקה ממוחשבת, אך היא מבוססת על צילום של אובייקטים אמיתיים פריים-פריים. הטכניקה התפתחה במקביל לקולנוע מצולם ולפני אנימציה קלאסית או תלת מימד, והיא מעניקה אפקט ייחודי משלה. איך הופכים צילומים בודדים לגרפיקה מודרנית שיכולה לרוץ אפילו על מובייל?מי כן עשה את זה? לאיזה משחקים זה מתאים? נעבור על סוגים שונים של סטופ מושיין, טכניקות, משחקי סטופ קיימים ומה אפשר להשיג בצילום ביתי זול ועד פרוייקטים בתקציבי הוליווד ענקיים.

הדס נועם, בוגרת בצלאל, מעצבת ומפתחת משחקים בחברת Crafty Arcade, עובדת כרגע על המשחק השלישי שלה בסטופ מושיין.

שלו מורןה-Lonely Player, וכיצד להפיג את בדידות השחקן / שלו מורן

ההרצאה תשפוך אור על חלק מרכזי בחוויה של משחקים דיגיטליים, שכמעט ולא עולה לדיון – הבדידות הקיצונית שרבים מהם מייצרים. הכוונה אינה לחוויה הפיזית של הגוף היושב מול המחשב, אלא למשחקים עצמם – בהם לא פעם השחקן הוא הסובייקט היחיד בסביבה מנוכרת. אך לא הכל עגום! ננסה להראות כיצד מעצבי משחקים מצליחים, במכוון או שלא במכוון, להפיג את בדידותו של ה-single player, כדי שלא יהיה lonely player… יוזכרו משחקים כמו אנצ’רטד, לימבו, בסטיון, ברייד, קווייק, קאונטר סטרייק, תומס היה לבד, ג’רני, ועוד.

שלו מורן הוא אמן וכתב רבתחומי. אוצר תערוכת משחקים שתעלה באפריל הקרוב. ההרצאה בשיתוף עם פסטיבל PrintScreen לתרבות דיגיטלית

בציר 2012 ומושב תעשייה מקומית

במסגרת המושב תוכלו לקבל טעימות קצרות ממפתחים ישראלים שיציגו משחקים שפותחו השנה,
ביניהם גם כאלו שזכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות. בנוסף, תוכלו לשמוע וללמוד מחברות ישראליות שהצליחו לעבור השנה את המשוכה של פיתוח משחקים לקונסולות ועבדו מול מפיצות בינלאומיות גדולות כגון מייקרוסופט, במסגרת פאנל שיערך בנושא. לסיום, גם אנשי דובר צה”ל יסקרו את נושא ה-Gamification וכיצד הוא בוצע הלכה למעשה באתר האינטרנט שלהם. המושב בחסות חברת Tacticsoft.

אלון סימוןאורן רוביןהמירוץ לארנונה / אלון סימון ואורן רובין

המירוץ לארנונה הוא משחק הרפתקאות בסגנון של פעם שמזקק את תמצית הישראליות: על סטודנט ירושלמי שמנסה לקבל הנחה בארנונה ונלחם בבירוקטריה של העיריה. מעדויות שנגבו מסתבר כי הדמויות במשחק מבוססות בגדול על אנשים מחיי היום יום של המציאות הירושלמית. מסמך אנושי מרתק.

אלון ואורן הם בוגרי בצלאל אשר פיתחו את המשחק כפרוייקט גמר. אלון עובד היום אנימטור בחברת איירונסורס, בעוד אורן עובד בחברת מון אקטיב.

רועי שפיראBackyard Shootin / רועי שפירא

הסבר על המשחק שפיתחנו ״Backyard Shootin” ואיך הפיתוח והעיצוב שלו הושפע מחשיבה למקסם מכירות, ובניית תהליך השיווקי שלו.

רועי שפירא הוא המייסד וה-Creative Director של Space Cowbowy Studios

goldyדיסקי / גולדי

דיסקי הוא משחק אקשן עתיר אדרנלין לשני שחקנים במובייל, ומהווה גרסה דיגיטלית למשחק עץ מסורתי שמקורו בצרפת. המשחק פותח במשך שבועות בודדים במסגרת אינקובטור ביוזמת Playful Shark ו Untame Games, וזכה לאחרונה בפרס פרוייקט המובייל הטוב ביותר מאת TapJoy, במסגרת הכנס Game Connection בפריז.

גולדי, ממייסדיי Playful Shark הוא מעצב משחקים ומרצה לתחום במוסדות אקדמיים שונים. הוא מביא לשולחן עבר עשיר באומנויות הבמה השונות, ופעיל על פני כל השנה במסגרת GameIS

הקונסולים: פאנל עבודה מול מפיצות ופיתוח משחקי קונסולה

בפאנל תוכלו לשמוע וללמוד Spiky Snail ו- Sidekick Studios, שתי חברות ישראליות שהצליחו לעבור השנה את המשוכה של פיתוח משחקים לקונסולות, ועבדו מול מפיצות בינלאומיות גדולות. בואו ללמוד מהניסיון שלהן ולברר על היתרונות והחסרונות שבפיתוח לקונסולה, וההתנהלות מול מפיצות משחקים בינלאומיות גדולות כמו Microsoft Studios ו-Square Enix

דורון נירדורון ניר

דורון אשר ינחה את הפאנל הוא מרצה בבית ברל ויועץ לחברות משחקים כמו Overwolf ו-Come2Play. בעבר עבד בחברות כגון Oberon Media ו-Funtactix, והיה ממייסדי האתר Vgames

גיא בן דבגיא בנדוב – Sidekick

ממייסדי ומנכ”ל חברת Sidekick שפיתחה את משחק האקס-בוקס Mini Ninja Adventures המבוסס על מותג של Square Enix. יזם בתחום המשחקים מזה שנים רבות, כאשר בעברו היה שותף להקמה של חברות רבות אחרות כגון DoubleFusion ו-Journeys, וכן להקמת עמותת GameIS.

שגיא קורן וניב פישר – SpikySnail
שגיא קורןניב פישר

שגיא וניב הם שותפים להקמת הסטודיו ספייקי סנייל. השניים יצרו יחד עם אלון ודניאל את משחק האקס-בוקס “The Splatters” אשר צפוי בעתיד להגיע גם לפלפטורמות נוספות. שגיא אחראי בין השאר על הגרפיקה של המשחק, בעוד ניר אחראי בין השאר על תכנות המשחק ופיתוח המנוע הפיזיקאלי שלו.

עידו טלאלה ברזיליIDF RANKS: מהפכת הGamification בעולם ההסברה הצה””לי / אלה ברזילי ועידו טל

בהרצאה בלעדית זו נשמע כיצד שילב דובר צה”ל Gamification (משחוק) במערך ההסברה באינטרנט, ודחף את הגולשים עצמם לנהל את הקרב על ההסברה. בעולם בו תדמיתם של מבצעים צבאיים נקבעים בזירה התקשורתית, המלחמה על דעת הקהל היא אולי החשובה מכל. כדי לתעל קהילה בינלאומית ענפה של גולשים פרו-ישראלים, נדרש כלי ייחודי שיאפשר לאנשים מן השורה לקחת חלק ב”קרב ההסברה” האינטרנטי. בחשיפה ציבורית ראשונה של אנשי דובר צה”ל יפורט סיפור ההצלחה של מנגנון ה-IDF Ranks, משחק באתר צה”ל שמטרתו להגביר, דרך חלוקת דרגות וירטואליות, את מעורבות הגולשים ולעזור במאמצי ההסברה של צה”ל ושל ישראל.

רב”ט עידו טל, בן 20 מרעננה, התגייס ב-2011 למדור ניו מדיה בענף תקשורת אינטראקטיבית בדובר צה”ל, שם הוא משרת כמתכנת. עידו היה מהיזמים העיקריים מאחורי פרויקט IDF RANKS ובין היתר אחראי לתפעול הבלוג הרשמי של צה”ל באנגלית. חבר בגיימיס, גיימר כבד ובשעות הפנאי מתופף. סגן אלה ברזילי, בת 20 מקיבוץ לוחמי הגטאות, התגייסה למדור ניו מדיה ב-2010, שם שירתה כחיילת ואחר כך כקצינה. אלה הייתה אחראית על פרויקט IDF RANKS מהגייתו ועד ההשקה. עורכת ראשית ואחראית על כל נוכחות צה”ל הרשמית ברשתות חברתיות. בלוגרית בעברה, אוהבת לצייר, לאפות ולקרוא קומיקס.

מושב מונטיזציה וכלכלת משחקים

רוב המפתחים יוצרים משחקים בשביל האמנות. אבל מפתחי משחקים בסופו של דבר צריכים גם לאכול. במושב כלכלת המשחקים נשמע מגוון הרצאות בתחום המונטיזציה ויסקרו דרכים שונות באמצעותן ניתן לגרום למשחק
שלכם להכניס גם כסף: היבטים משפטיים של כלכלות וירטואליות, טעויות בניהול
כלכלות במשחקי מובייל, מרצ’נדייז במשחקים ונושאים אחרים. במסגרת המושב יתקיים גם פאנל עם שאלות ותשובות מהקהל בהנחיית דודי פלס. הפאנל בחסות חברת Taptica.

דודי פלס הוא המייסד של חברת JivyGroup, חוקר אקדמי בתחום משחקי הוידאו, ומרצה בנושאי משחקים בשנקר, בית ברל ומקומות נוספים.

ליאור מלנבויםאפליקסה – בית חם (ורווחי) לחנות הוירטואלית במשחק שלך / צבי קופץ (מרצה)  וליאור מלנבוים (פאנל)

אפליקסה היא פלטפורמה לניהול משחק המתמקדמת ביצירת הודעות המבוססות על סגמנטציה של יוזרים ומופעלות ע”י אירועים בתוך המשחק. נראה כיצד ניתן להשתמש באפליקסה ומה ניתן להפיק מהשימוש בפלטפורמה.

ליאור מלנבוים (מנכ”ל ומייסד), מנהל פיתוח וטכנולוגיה. במהלך השנים, עסק ליאור בתכנון, פיתוח והטמעה של כלים אנליטיים שימושיים, מערכות ניהול ובקרה, שירותי צד שרת לאפליקציות ופתרונות מובייל מגוונים.
צבי קופץ (סמנכ”ל ומייסד) בעל נסיון שווק ופיתוח עסקי בתחום המובייל. את תחילת דרכו עשה בניהול חברה לפיתוח אפליקציות עבור השוק הישראלי. במהלך השנים צבר נסיון וידע רב בכל הקשור למונטיזציה, אנליטיקס וכלכלת המשחק.

יניב ניצןמשבר כלכלי: 5 טעויות קטלניות לכלכלות וירטואליות במשחקי מובייל / יניב ניצן

כלכלות וירטואליות מניעות כ85 מתוך 100 המשחקים המכניסים בשוק האפליקציות. עם זאת – יצירה ואיזון של כלכלה וירטואלית היא עסק מורכב ומפתחים רבים עושים טעויות בפעם הראשונה שהם מפתחים כלכלה. מה ניתן ללמוד מתוך טעויות של אחרים וכיצד אפשר לשפר בקלות כלכלה וירטואלית שתהפוך את המשחק להרבה יותר מעניין לשחקן ובו זמנית למכונת מזומנים.

יניב ניצן הינו מומחה במודלים כלכליים והפקת הכנסות ממוצרי תוכנה ותוכן. יניב מכהן כמנכ”ל סומלא טכנולוגיות המפתחת פלטפורמה תשתיתית לכלכלות וירטואליות עם דגש על משחקי סלולר. לפני סומלא ייסד יניב רשת פרסום אינטרנטית שייצרה הכנסות לאלפי בלוגרים ולפני כן היה ממייסדי חברת EYEVIEW שפיתחה פלטפורמות להגברת הכנסות מאתרים באמצעות וידיאו.

רון גבריאליאיך ציפורים כועסות עושות כסף? / רון גבריאלי

על מרצנדייז כאמצעי למונטזיציה של משחקים ויצירת הכנסות ממוצרים נלווים

רון גבריאלי הוא מנכ”ל SellInApp. חברת SellInApp מאפשרת למפתחי אפליקציות סלולריות בכלל ומפתחי משחקים בפרט להגדיל את ההכנסות שלהם ממכירת מוצרים נלווים. החברה מטפלת בניהול החנות והלוגיסטיקה כך שמפתח המשחקים יוכל להתרכז במשחק שלו, כאשר המפתח מקבל אחוזים מכל מכירה.

עוהכסף וירטואלי – הבעיות המשפטיות אמיתיות / עו”ד יורם ליכטנשטיין

נקודות משפטיות שחשוב שמפתחי משחקים ואפליקציות יהיו מודעים אליהן מראש כשמשלבים כסף וירטואלי במשחק או באפליקציה

עו”ד יורם ליכטנשטיין עוסק במשפט מסחרי, דיני אינטרנט וקניין רוחני ומתמחה בפיתוח אפליקציות ומשחקי מחשב. מפעיל בלוג בנושא תחת אתר הבית שלו וניתן למצוא שם מאמרים מעניינים בנושאים אלו ואחרים הקשורים בפיתוח משחקים ואפליקציות: http://www.y-law.co.il.

עדי אלחדףהכל יחסי – פסיכולוגית רכישה ואפקט היחסיות / עדי אלחדף

הפעלת אסטרטגיה של פסיכולוגיה צרכנית בפיתוח משחקים, ומדוע החנות הוירטואלית במשחק שלכם צריכה לתת למשתמש את התחושה של חנות שחושבת קדימה.

עדי אלחדף הוא מנכ”ל Mumblefish ויועץ בתחום המונטיזציה עם רקע רב. מתמחה בכלכלות וירטואליות, שיווק פנים-אפליקציה, אסטרטגיות חדירה לשווקים והפצה.

מיכאל רוזןאין מתנות חינם? / מיכאל רוזן

בהרצאה זו מיכאל ידבר על מכניקות מונטיזציה במשחקי Free 2 Play.

מיכאל רוזן הוא המייסד של חברת tacticsoft, מפתחת עצמאית שאחראית למשחק הדפדפן המצליח Battle Dawn

מושב סאונד

אלון קפלןיס מאסטר: עיצוב סאונד למשחקי מחשב – מקונספט ועד למאסטר / אלון קפלן

ההרצאה תדבר על תהליכי עיצוב הסאונד למשחקי מחשב. תנתן סקירה על סוגי הסאונדים הנפוצים והרלוונטים במשחקים. ידובר על תהליך הפקת הסאונד החל מגיבוש הקונספט מול הלקוח, הכנת רשימת הסאונדים, הקלטה באולפן, שימוש בסאונד מספריות, שימוש בתוכנות רלוונטיות והכנה להטמעה. בהמשך, תהליך העבודה כלקוח מול מעצב הסאונד, ומנסיוני האישי – מה עובד ויעיל ומה לא. ולבסוף, כמה מילים לגבי זכויות יוצרים של סאונד-אפקטים לעומת מוסיקה ובכלל.

אלון מלחין ומפיק מוסיקה וסאונד למשחקי מחשב, סרטים, הצגות ומולטימדיה. נסיון בעיצוב, הפקה והלחנה של למעלה משלושים משחקים מול לקוחות בארץ ובחו”ל, בפלפטורמות שונות – פי.סי, פייסבוק, מובייל ועוד. יוצר מוסיקה במגוון רחב של סגנונות החל מתזמורתי, אלקטרוני, רוק, ג’אז וכמו כן נהנה לחקור סגנונות מכל העולם בהתאם לצורך הפרויקט. בוגר מכללת רימון במסלול הלחנה ועיבוד לקולנוע וטלויזיה וכתב פסקול לסרט בנגינת תזמורת קלאסית חיה.

Nivgoאז מה הסיפור שלך? מדוע יצירת המוזיקה צריכה להיות בליבו של פיתוח המשחק / NivGo

כיצד להחליט איזו מוזיקה מתאימה למשחק? איזה סיפור היא תספר? במסגרת ההרצאה נענה על שאלות אלו ונראה כיצד להשתמש בתיאורים והנחיות להגדרת המוזיקה ויצירתה. נראה כיצד סוגים שונים של מוזיקה במשחק אחד מייצרים חוויה שונה, ובמידה והזמן יאפשר אף ניצור בלייב מוזיקה למשחק

NivGo (ניב גולן ) -מלחין, מוסיקאי ומעצב סאונד. מתמחה ביצירת פסקולים למשחקי מחשב , אנימציות, סרטים וניו מדיה. יצר ויוצר מוסיקה וסאונד לעשרות משחקים בארץ ובעולם, בין השאר ל5 משחקים זוכים בתחרות Gameis awards בשנים 2008-2010. מוסיקה שיצר לסדרות אנימציה משודרת בעשרות ערוצי טלוויזיה בארץ ובעולם. למד הלחנה עיבוד והפקה ברימון וסאונד מקצועי בבי”ס הישראלי לסאונד (גרא).

פאנל תקשורת ועיתונות

היחסים בין תקשורת ועיתונות המשחקים בישראל לבין מפתחי המשחקים תמיד היו קצת מקרטעים. האם אפשר לשנות את הנושא, או אולי מדובר בבעיה מובנית של תעשיה גלובלית שפונה לחו”ל? כיצד משפיעות התמורות האחרונות בעולם התקשורת על הנישה של תקשורת המשחקים? האם ליוצרי תוכן ישראלים עדיף לפנות לעולם הגדול? במסגרת הפאנל נסקור את הנושאים האלו ואחרים.
איתמר וייסברגאיתמר וייסברג – מנחה הפאנל

איתמר אשר ינחה את פאנל התקשורת והעיתונות הוא מהנדס, הורה, בלוגר ולשעבר מנחה הפודקאסט “המשחקיה” – פודקאסט המשחקים העברי הראשון. כיום איתמר מלמד בין היתר את הקורס “מבוא למשחקנות” במכללת ספיר.
איתי ברנר
איתי ברנר
כותב על משחקים באופן כזה או אחר כבר יותר מ – 12 שנים (כולל ביקורת קוראים במגזין ‘פריק’ הנוסטלגי). בשנים האחרונות מתמקד בקשר שבין משחקי הוידאו לתרבות הפופולאריות , קומיקס , מוזיקה וקולנוע
אילן גלר
אילן גלר
מנהל תחום המשחקים בnana10 ועורך אחראי של אתר gamer.co.il
ארז רונן
ארז רונן
עורך אתר המשחקים Vgames, וכותב על טכנולוגיה ב”ידיעות אחרונות”, ynet, חורים ברשת ועוד. בין היתר גם מרצה בכנס במושב עיצוב משחקים.

נדב פסחנדב פסח ועוזי מור מהסטודיו ThereIsaCanal יוצרים סרטוני וידאו המושפעים מעולם המשחקים. הסרטים השונים שלהם זכו למיליוני צופים בערוץ הYoutube של הסטודיו, וכן לעשרות אלפי Subscribers  אשר נרשמו לערוץ.

 

המושב הבינלאומי

דוקטור מארק שובמן כמו וויסקי שמשתבח עם השנים: לימודי פיתוח המשחקים בסקוטלנד / דוקטור מארק שובמן

האם לישראל יש מה ללמוד מסקוטלנד בתחום פיתוח המשחקים? כשלוקחים בחשבון שמשחקים כמו Grand Theft Auto שמגדירים את תרבות משחקי הוידאו הגיעו משם – כנראה שכן. אבל בימינו, בשביל לבסס תעשיה מקצועית צריך גם בסיס אקדמי וחינוכי. בהרצאה נשמע כיצד לימודי פיתוח משחקים נעשים בסקוטלנד: על תרבות החדשנות, על הגישה האינטרדיסיפלינרית לתחום, ועל הדברים שאולי ניתן ליישם בלימודי פיתוח משחקים גם בישראל.
דוקטור שובמן הוא חוקר משחקים שעבד עד לאחרונה כמרצה וחוקר במחלקה לאמנות, מדיה ומשחקי מחשב שב-Abertay University בסקוטלנד. כיום עובד במרכז לפר של האקדמיה בצלאל.

Michael Leibeואז ניקח את ברלין: כיצד מפתחים ישראלים יכולים להגיע לשוק הגרמני / מיכאל לייבה

במסגרת ההרצאה שלו יסקור מיכאל את תעשיית המשחקים בגרמניה ואת השוק הגרמני למשחקים דיגיטליים, שהוא הגדול באירופה. כמו כן הוא ידבר על היבטים תרבותיים ועסקיים יחודיים לגרמניה, ירחיב על שיתופי פעולה אפשריים של חברות ישראליות וגרמניות, וכן יספר על אווירת הסטארט-אפ התוססת של ברלין.
מיכאל לייבה הוא יועץ בנושאי ניו מדיה ב-medienboard של ברלין, ואחד מהאחראים על אירוע הDGT – אירוע מפתחי המשחקים השנתי של גרמניה. הוא מרצה מוביל אשר השתתף בשלל כנסים בינלאומיים בעולם.

Daniel Matrosמ-Pinball ועד Battlefield 3: סיפור ההצלחה של חברת DICE / דניאל מטרוס (הרצאת נעילה)

בהרצאת הKeynote שמגיעה ביבוא אישי משוודיה, נשמע על סיפורה של חברת DICE – חברת בת של Electronic Arts והמפתחת של סדרת משחקי Battlefield הפופולארית שמכרה עשרות מיליוני עותקים. נסקור את ההיסטוריה של החברה משורשיה בשנות ה-90 כיצרנית משחקי Pinball ועד לביסוסה כחברת ענק כיום, יחשוף חומרים וקונספטים מוקדמים של משחקי החברה, יספר על השינוי בDICE עם כניסתה של EA לתמונה, וייגע בניהול הסיכונים ושמירה על פרופורציות בשלבים הראשונים להקמת חברה. הרצאת חובה לכל מפתח משחקים ישראלי עם שאיפות להגיע יום אחד למליוני גיימרים ברחבי העולם.
דניאל מטרוס הוא מנהל קשרי הקהילה מהסטודיו DICE. במסגרת עבודתו אחראי דניאל על ניהול הסטודיו מול קהילת השחקנים העצומה של המשחק Battlefield 3, והוא מגיע עם רקע עשיר כגיימר תחרותי שייצג בעבר את גרמניה ושבדיה בתחרויות ספורט אלקטרוני.

About Yael Hakshurian

יעל חקשוריאן, חברה בועד המנהל של העמותה משנת 2014

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*