Home » GameIS » סיפורים מעולמות אחרים

סיפורים מעולמות אחרים

ערב הרצאות קצרות על בניית החוויה שמעבר לעלילה

אוצר ומפיק: איליה דורמן
מקום: גוגל קמפוס, בניין אלקטרה, יגאל אלון 98, קומה 34
תאריך: 5.1.17 , 20:00
בשיתוף ותמיכת GameIS

*כניסה לאירוע ללא תשלום אך נדרשת הרשמה מראש כאן.

סיפורים בדיוניים רבים מתקשים להעביר מורכבות ועושר של עולם אמיתי. לעומתם, סיפורים מסוימים מצליחים לעשות זאת ע”י שימוש יצירתי בכתיבה שמזכיר חוויה של שירה. אלו יכולות להיות מילים טעונות משמעות, מבנה לא לינארי, קולות מספרים, עולם מושגים ייחודי ואפילו מחזורי תפילה. השזירה האמנותית שלהם יחד יוצרת עולם חי בדמיון הקהל. זהו הסיפור שלא סופר לנו בצורה ישירה.

ערב זה נועד ליוצרי עולמות מתחום המשחקים, אבל לא רק. כל מי שיש לו סיפור לספר ועוסק בתחום הזה מוזמן לבוא, לשמוע ולהעשיר את ארגז העולמות שלה או שלו. בערב תוצג גם גלריה של אמנות מעולם המשחקים – קונספט ארט וצילומי מסך.

הרצאות ומרצים

סיפור הוא דבר שבור (וכמה עולה לתקן אותו)  //  בועז לביא

הסיפור, שהיה בעבר דרך המלך להבנת העולם, התגלגל והפך לאמצעי תיווך מדרגה שלישית בינינו לבין המציאות. האם ניתן להשיב אותו למה שהיה, או שאולי אין כבר צורך בכך? נבחן את תפקידו המארגן של הסיפור בקולנוע, בקומיקס ועוד, ונראה אם ניתן גם לספר משהו בלעדיו.

בועז לביא הוא כותב, במאי, תסריטאי, ויוצר משחקים. “The Divine”, רומן גראפי שכתב (בשיתוף פעולה עם המאיירים אסף ותומר חנוכה) יצא לאור בשנה שעברה במספר שפות, נכנס לרשימת רבי המכר של הניו-יורק טיימס, היה מועמד לפרס ההוגו וזכה בפרס המנגה הבינלאומי. המחזה “נפילים” (שיצר עם יונתן לוי) עלה השנה בתיאטרון הקאמרי, הסרט הקצר “האגם” אותו כתב וביים, הוצג בפסטיבלי קולנוע רבים בעולם והמשחק Shobo אותו יצר, זכה בפרס משחק הסושיאל של השנה בפרסי GameIS לשנת 2010.

כוחו של הסיפור השיתופי במשחקי תפקידים //  רועי אברמוט

איך יצירת סיפורים ועולמות נרטיביים ביחד עם אנשים נוספים, משנה את הדרך שבא אנו תופסים מציאות ומשחקים.

רועי אברמוט הוא מעצב משחקים ומפיק בפועל, בעל ותק של 9 שנים בתעשיית המשחקים. בימים אלו עובד על משחק שמלמד ילדים לקרוא וחונך את פרויקטי הגמר בתכנית לעיצוב ופיתוח משחקים של מכללת מנטור. התשוקה שלו היא ליצור משחקים, שמבוססים על חוויות אמיתיות של רגש וכיף, שלו ושל הסובבים אותו.

Eyeku – finding haikus in computer generated 3D scenes  //  איל גרוס

איל יציג אמנות קוד המוצאת שירי הייקו בסצינות תלת-ממד מחוללות מחשב.

איל גרוס הוא ד”ר לפיזיקה, חוקר למידה חישובית, אמן דיגיטלי, משורר ויזם.

שנה במבוך: נרטיב מעגלי  //  שלו מורן

שלו יציג את “שנה במבוך”, הפרויקט החדש עליו הוא עובד יחד עם המתכנת תומר בלושינסקי והמעצב דרור ברן. “שנה במבוך” הוא סיפור אינטראקטיבי למכשירי מובייל, שלו ידבר  על המסורות האמנותיות שמהוות השראה עבורם – ביניהן משחקי קז’ואל, ספרות של פרגמנטים, ומחזורי תפילה. אם יישאר זמן, ידבר קצת על פרויקט הצד הקטן שלהם, “חמישה ימים”.

שלו מורן הוא אמן ומעצב משחקים. אוצר תכנית המשחקים של פסטיבל פרינט סקרין בחולון, ובימים אלה עובד על תערוכת המשחקים השישית שלו. בעל תואר ראשון מתכנית המצטיינים במדעי הרוח והאמנויות של אוניברסיטת תל אביב. מלמד כתיבה ותסריטאות למשחקי מחשב בתכנית לעיצוב ופיתוח משחקים של מכללת שנקר.

אנו בוראים כפי שנבראנו, באותם חוקים  //  טוהר ירדן

ישנם סיפורים המשרטטים בדמיוננו עולם שאופף אותנו בחיות יוצאת דופן, בגוונים וניחוחות ששונים לחלוטין מכל עולם אחר שנתקלנו בו. טוהר יסקור ספר שהינו מופת מהבחינה הזו, “חולית”, ואת האמצעים שבהם טווה פרנק הרברט את האווירה הייחודית כל-כך ליקום שלו.

טוהר ירדן, חובב מדע בדיוני ופנטזיה ועוסק במשחקי תפקידים מגיל צעיר. בעבר היה מדריך, רכז וכותב הרפתקאות בחברת חוגי מבוכים ודרקונים הוותיקה בארץ. בעל תואר שני בכימיה ממכון ויצמן, וכיום דוקטורנט לחישוביות עצבית באוניברסיטה העברית.

מי מחזיק במושכות? בין יוצר לשחקנים // נמרוד דוויק

השינויים הטכנולוגיים של עשרים השנים האחרונות הובילו לעלייתן של מסגרות סיפוריות מורכבות. עולמות סיפוריים רחבי היקף בהם השחקנים נודדים מפלטפורמה אחת לשנייה, כל אחת אחרת באופן ההתנהגות שלה ועיצוב הסיפור. הן נבדלות באופן שבו הן נותנות לשחקנים לעצב את הסיפור יחד עם היוצר. מי מוביל? מי מובל? מי מנחה את השחקנים במסעם, מתי זה קורס לתוך עצמו? ואיך זה קשור להארי פוטר?

נמרוד דוויק הוא מעצב משחקים והבעלים של סטודיו רימון לפיתוח משחקים רציניים, מרצה באוניברסיטה העברית לטרנס-מדיה ונראטיבים במדיות דיגיטליות, בעל סוכנות הניו מדיה “דייס מרקטינג”,  ממקימי תנועת “דרכנו”. שימש בעבר כראש התכנית לעיצוב ופיתוח משחקים בבית הספר “חשיפה” של האוניברסיטה הפתוחה, בה גם לימד עיצוב משחקים במשך שלוש שנים. בימים אלו מסיים את רומן הביכורים שלו.

 

About Nir Miretzky

ניר מירצקי, בעבר כיהן כיו"ר העמותה, מנכ"ל העמותה וחבר בועד המנהל של העמותה (משנת 2011)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*